Selamat Datang

Suatu permulaan. Baru nak blajar wat blog beb.. Semua orang boleh berkarya. Kenapa tidak aku mencuba? Anda semua pun boleh mencuba. Apa baza berkarya dengan berkhyal? bagi aku berkhayal hanya berimiginasi sendiri tanpa menghiraukan orang lain. Semua orang berkhayal nak jadi mcm tu la,nak jd mcm ni la. Tu hak masing2.. Dan aku, aku cuba untuk berkarya dengan menulis blog ni. Kenapa tidak aku catatkan apa yang aku rasa, kita boleh kongsi apa yang kita inginkan,kita rasakan. Bagi aku,aku boleh kurangkan beban di benak fikiranku ini dengan melepaskan geram di blog ini. apa yang baik kita ambil dan apa yang kekurangan kita jadikan pengajaran. Sekian..

Wednesday, July 23, 2008

TATi University College



Terengganu Advanced Technical Institute (TATI) merupakan salah sebuah institusi pengajian tinggi swasta di Malaysia yang dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan Negeri Terengganu. TATI ditubuhkan pada tanggal 11 Jun 1993 dan telah dirasmikan oleh Perdana Menteri Malaysia ketika itu, Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad pada 11 Oktober 1997. TATI merupakan sebuah institusi pendidikan yang berasaskan Kemahiran Tinggi.

Pada peringkat awal penubuhannya, satu perjanjian kerjasama telah dimeterai antara TATI dan Ingineurschule of St. Gallen, Switzerland bagi menawarkan 4 kursus di peringkat Diploma di dalam bidang pengajian Tool and Die Making, Tool and Die Design, Mechatronics dan Information Technology. Di samping itu, TATI juga telah bekerjasama dengan Universiti Teknologi Malaysia(UTM) pada tahun 1996 bagi menawarkan program-program di peringkat ijazah Sarjana Muda dalam bidang Kejuruteraan Kimia, Kejuruteraan Mekanikal, dan Kejuruteraan Elektrikal ( Elektronik).

2 comments:

Mrs Shahrizan86 said...

salam..
nk tny.tau tak tati ade anjurkn kursus kemahiran siswazah menganggur?
nk apply

Anonymous said...

ep wey.bler jd mamat blogger ni?
hahhhaaha

Yang patah akan tumbuh lagi, yang hilang akan berganti?